poniedziałek, 11 maja 2015

Patenty na oszczędność w biurze

Oszczędność w biurze jest coraz bardziej powszechna. Zaopatrywanie się w taniej hurtowni artykułów biurowych to nie wszystko, liczą się również inne działania. Takie podejście świadczy o przyszłościowym postrzeganiu biznesu– nie tylko poprawia finanse firmy, ale też zapobiega dalszemu niszczeniu naszej planety. Bycie eko nie tylko poprawia stan firmowej kasy, ale również tworzy wizerunek firmy świadomej i odpowiedzialnej. Jeśli więc chcesz być eko, podejmij odpowiednie kroki i wprowadź w życie program oszczędnościowy.

Poniżej przedstawiamy przykłady konkretnych działań.

Energia

Komputer – wyłączaj go albo hibernuj jeśli planujesz dłuższą przerwę powyżej pół godziny.

Monitor – ustaw jego opcje zasilania, aby po 10 minutach przechodził na trym "stand-by".
przełączał się samoczynnie na tryb „stand-by”.

Laptop i komórka – nie trzymaj ich na kablu od ładowarki dłużej niż to potrzebne, a ładowarki zawsze odłączaj po wykonanym ładowaniu.
Drukarka – wyłączaj ją jeśli nie jest używana.

Kopiarka – włączaj ją tylko na czas kopiowania.

Faks – wybierz model wyposażony w drukarkę atramentową oraz z funkcją „sleep”

Ekspres do kawy – wyłączaj po użyciu, a przygotowaną kawę trzymaj w termosie (najlepszym wyjściem jest ekspres z zintegrowanym termosem).

Papier

Drukuj dwustronnie – zużyjesz o połowę mniej papieru.

Ogranicz drukowanie – wysyłaj maile zamiast tradycyjnych listów, teksty czytaj na monitorze, nie drukuj wszystkiego.

Nie drukuj maili –  zarchiwizuj je.

Ustaw mniejsze marginesy w edytorze tekstu - zmniejszy liczbę stron potrzebnych w przypadku drukowania.

Nie używaj całej kartki A4 do krótkich notatek – zaopatrz się w małe karteczki.

Zwróć uwagę na to, jaki papier kupujesz – czy pochodzi z recyklingu albo czy posiada certyfikat FSC (Dobrej Gospodarki Leśnej i Kontroli Pochodzenia Produktu).

Kupuj tanie - kupuj tanie materiały eksploatacyjne do biura pochodzące z recyklingu

Klimatyzacja

Kiedy pracuje klimatyzator zamknij okna i drzwi! – takie działanie można porównać do otwierania lodówki „żeby się lepiej ziębiła”.

Ustaw temperaturę o 5-7°C niższą o panującej na zewnątrz – nie będzie pracowała na maksymalnych obrotach, a tym samym będzie pobierać mniej energii. Poza tym unikniesz wstrząsu termicznego przy wchodzeniu i wychodzeniu z biura oraz wynikających z tego przeziębień.

Dbaj o konserwację urządzenia – unikniesz strat energii.

2 komentarze:

  1. Przede wszystkim należy używać sprawdzonych narzędzi biurowych gdyż one są bardziej wydajne. Ja bardzo lubię pracować na pieczątkach z firmy https://www.maxsc.com.pl/ gdyż mogę być pewna, że nie skończą mi się w najmniej oczekiwanej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  2. W biurze na pewno przydadzą się taśmy do pakowania, nie raz wysyła się przecież różne przesyłki firmowe i nie tylko. Do ich zabezpieczenia sprawdzają się najlepiej taśmy z wytrzymałym i mocnym klejem. I tak w ofercie https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-pakowe/ znaleźć można takie zarówno z klejem akrylowym jak i kauczukowym. Cena zależna jest od zamawianej ilości.

    OdpowiedzUsuń