środa, 6 maja 2015

Usprawnienie pracy biura

Bądźmy szczerzy wobec siebie, dobra organizacja pracy w biurze znacząco wpływa na zarządzanie czasem, ale z naszą organizacją często jest kiepsko. Zorganizowane osoby potrafią go efektywniej wykorzystać i pod koniec dnia wiedzą, że plan jaki miały do wykonania, został zrealizowany. W przeciwnym razie biuro staje się terenem walki, w której najmniejszy błąd może nas jak i firmę sporo kosztować. Nie dość, że prowadzone działania nie przynoszą efektów, to jeszcze wysiłek i energia jakie w nie wkładamy, kosztuje nas sporo nerwów i wpływa na pracę innych.

Plan zadań

Chcąc uniknąć pracy w bałaganie, szukania dokumentów, które gdzieś się zawieruszyły i robieniu kilku rzeczy jednocześnie, warto wprowadzić kilka zasad i konsekwentnie się ich trzymać. Na początek dobrze jest ułożyć plan – krótki, zawierający takie informacje jak: spis zadań, orientacyjny czas potrzebny do ich wykonania (i jego rezerwy na nieprzewidziane okoliczności) oraz listę priorytetów.

Warto zaglądać do niego nawet kilka razy w ciągu dnia, albo przed wyjściem z biura zrobić podsumowanie i ustalić, co udało nam się z niego dokonać. Pomocą służyć może też kalendarz lub – idąc z duchem czasu – systemy CRM, które łączą cechy terminarza, książki telefonicznej i opcji „przypominania” np. o planowanych spotkaniach, telefonach do wykonania etc. Mając porządek w głowie, przyda się też mieć go na biurku. Są osoby, które w twórczym nieładzie potrafią się świetnie odnaleźć i dopiero, gdy mają porządek niczego nie mogą znaleźć na czas. Biurko to jednak nie tylko mebel ale i wizytówka osoby, która przy nim pracuje. Nadmiar przedmiotów, papierów może ponadto dekoncentrować. Im więcej wolnej przestrzeni, tym lepiej.

Dokumenty, te najbardziej potrzebne, najlepiej przechowywać w segregatorach lub szufladach, które są pod ręką. Wszystkie inne warto schować do specjalnie do tego przeznaczonej szafki. Stąd akcesoria biurowe do archiwizacji dokumentów pełnią tak ważną rolę.

Jeżeli większość twojego czasu pracy wypełniają spotkania z ludźmi, zawsze bierz pod uwagę, że mogą one trwać dłużej niż było to zaplanowane. Zapisuj je w kalendarzu – w ten sposób o żadnym nie zapomnisz i będziesz do nich profesjonalnie przygotowany.

Ostrożnie korzystaj z Internetu. Szybki dostęp do niego z jednej strony ułatwia dziś pracę, z drugiej – wodzi na pokuszenie. Jeśli masz w zwyczaju sprawdzanie co dziesięć minut prywatnej poczty czy przeglądanie profili znajomych na Facebooku, prawdopodobnie poświęcasz każdemu zadaniu więcej czasu niż tego wymagają. Internet wciąga, zapominasz więc o bożym świecie i nie nadążasz z obowiązkami.

Efektywna komunikacja

Efektywnej pracy sprzyja też dobra komunikacja między pracownikami różnego szczebla. Osoba, która wie, co należy do jej obowiązków, jak ma je wykonywać i jakich narzędzi użyć, będzie działała szybko i sprawnie. Pozwoli to zaoszczędzić czas na niepotrzebne tłumaczenia i rozwiązywanie problemów, wynikających z niewiedzy.

Odkładanie tego, co ma się zrobić dziś na jutro powoduje, że nagle pod koniec tygodnia do załatwienia jest tyle spraw, że nie wiadomo od której zacząć. I zamiast myśleć o weekendzie, dopada nas stres, że nie zdążymy wszystkiego zrobić na czas. Działając w pośpiechu ryzykujemy też gorszą jakość naszej pracy i błędy. Choć systematyczność dla wielu nie jest mocną stroną, warto się dyscyplinować i przestrzegać terminów wykonania zadań.

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto też pomyśleć o zakupie do biura różnych akcesoriów, które ułatwiają pracę. Mogą to być np. praktyczne klipsy archiwizacyjne https://somax.eu/250-klipsy-archiwizacyjne dzięki którym można bezpośrednio przenosić dokumenty z segregatorów do pudeł archiwizacyjnych. Z pewnością takie przedmioty wpłyną pozytywnie na gospodarkę dokumentów w biurze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy wykonujemy pracę w biurze w firmie to najprawdopodobniej używamy różnego rodzaju narzędzi biurowych. W moim przypadku bardzo pomocne okazały się wzory malarskie https://www.maxsc.com.pl/grawer/szablony-do-malowania/ z którymi pracuję na co dzień. Ważnym jest, aby były to szablony wycięte laserowo, gdyż w takiej sytuacji nie będziemy uwzględniać niskiej jakości wzoru.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie sprzęty biurowe muszą być wysokiej jakości i działać niezawodnie jeśli zależy nam na sprawnej pracy. Trzeba także regularnie zamawiać papier do drukarek i to odpowiedniej grubości aby dokumenty jakie drukujemy przetrwały tyle czasu ile będziemy ich potrzebować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przede wszystkim solidne urządzenia biurowe i niezbędne akcesoria muszą się w takim biurze znaleźć. I na bieżąco trzeba je uzupełniać, czy to papier, koperty, długopisy, taśmy. Te ostatnie można zamawiać na https://tcmservice.pl/. To producent z doświadczeniem od 1993 roku, produkują taśmy różnego rodzaju, także te z nadrukami.

    OdpowiedzUsuń